اقتصادیمطالب برتر

علت اهمیت حسابداری چیست؟

علت اهمیت حسابداری چیست؟

در سال‌های اخیر و با پیچیده‌تر شدن مسائل مالی و مالیاتی شرکت‌ها و کسب و کار، نیاز به خدمات ارائه شده توسط حسابداران بسیار پررنگ‌تر شده است. در این مقاله، به‌منظور افزایش آگاهی مالی و مالیاتی شما، به بیان پنج دلیل مهم برای نیاز مبرم فعالیت‌های اقتصادی به خدمات حسابداری، خواهیم پرداخت.

حسابداری به بودجه‌بندی و پیش بینی‌های آینده کمک می‌کند

بودجه و پیش‌بینی های آتی به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید برای سال مالی آینده برنامه‌ریزی کنید. بدیهی است که استفاده از سوابق مالی گذشته برای این فرآیند ضروری است. تجزیه و تحلیل، به شما یک نقطه شروع دقیق می‌دهد، بنابراین می‌توانید از گذشته به‌عنوان طرحی برای آینده‌ای سودآورتر استفاده کنید. یک سیستم حسابداری طراحی شده توسط یک حسابدار حرفه‌ای، اطلاعاتی را که برای بودجه‌بندی و پیش‌بینی‌های آینده نیاز دارید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

حسابداری خوب به شما کمک می‌کند از ریسک‌های ممیزی و حسابرسی جلوگیری کنید

هیچ سازمانی نمی‌خواهد دچار دردسرهای حاصل از کشفیات خطا در فرآیندهای ممیزی و حسابرسی شود. یک سیستم حسابداری ضعیف، درها را به روی انواع اشتباهات مورد توجه بازرسان و مقامات، باز می‌کند. اشتباهات می‌تواند شامل به‌هم ریختن فرم مالیات، ادعای هزینه‌های زیاد، ادعای کمک‌های خیریه بیش از حد و موارد دیگر باشد. داشتن یک حسابدار خوب، از اشتباهات جلوگیری می‌کند و احتمال حسابرسی را به‌خصوص برای مشاغل کوچک کاهش می‌دهد. فراموش نکنید که حسابدار حرفه‌ای، کسی است که حسابداری به زبان انگلیسی را فرا گرفته باشد و بتواند از آخرین رویه‌ها و استانداردهای جهانی این حرفه، استفاده کند.

حسابداران می‌دانند که چگونه با مالیات‌های پیچیده یا مقادیر زیاد پول کنار بیایند

چند دلیل وجود دارد که چرا مالیات یک شخص یا سازمان ممکن است پیچیده‌تر از حد معمول باشد. اگر خوداشتغال هستید یا جریان‌های درآمدی زیادی دارید، مالیات شما می‌تواند مشکل باشد. اگر شما یا کسب و کارتان، درآمد سرمایه‌گذاری دریافت می‌کنید، حتماً از یک سیستم حسابداری خوب که توسط یک متخصص نظارت می‌شود بهره‌مند شوید.

حسابداری تصمیم‌گیری سازمان را بهبود می‌بخشد

تصمیم‌گیری در مورد کسب و کار، بدون وجود اطلاعات دقیق، سخت و خطرناک است. یک سیستم حسابداری خوب، اطلاعات لازم برای تصمیم‌گیری در مورد آینده سازمان را فراهم می‌کند. همچنین تجزیه و تحلیل سوابق مالی می‌تواند به شرکت در تصمیم‌گیری پیرامون استخدام کارمندان، خرید، اهدای کمک‌های خیریه و موارد دیگر کمک کند. به عبارت بهتر، حسابداران، یکی از مهم‌ترین تصمیم‌سازان کسب و کار محسوب می‌شوند.

یک سیستم حسابداری خوب، باعث صرفه‌جویی در وقت سازمان می‌شود

اگر سیستم حسابداری شما خوب نیست، زمان زیادی را صرف بررسی سوابق و تلاش برای درک اطلاعاتی می‌کنید که به خوبی سازماندهی نشده‌اند. در این شرایط، آماده شدن برای فصل رسیدگی مالیاتی یک کابوس است و زمان با ارزش شما را تلف می‌کند. داشتن یک سیستم حسابداری و حسابدار خوب، فرآیند مدیریت پول را بسیار روانتر و سریعتر می‌کند. بنابراین با وجود یک حسابدار متخصص، سازمان می‌تواند زمان خود را در زمینه‌های دیگر کسب و کار صرف کند و از دغدغه‌های بیهوده دیگر فارغ شود.

دکمه بازگشت به بالا